14:00:00

Kosmetycznie: Rau Cosmetics - Bezalkoholowy tonik do twarzy. Czy naturalny?

Hej!
Tonizacja skóry jest bardzo ważnym etapem w pielęgnacji cery, pozwala bowiem ona na przywrócanie prawidłowe pH skóry i łatwiejszego wnikania substancji aktywnym z kremów/maseczek. Czy tonik Rau, który mam możliwość sprawdzić dzięki podarunkowi od marki na spotkaniu blogerek w Krakowie, spełnił moje oczekiwania?


Od producenta:
RAU Tonic alcohol-free 200 ml - bezalkoholowy tonik do twarzy z ekstraktem z pokrzywy
  • odświeżający tonik z ekstraktem z pokrzywy 
  • do skóry wrażliwej lub bardzo suchej 
  • pH 5,5 NIE ZAWIERA olejów mineralnych, olejów silikonowych, parabenów i PEGów 
RAU Tonic alcohol-free to bezalkoholowy tonik przeznaczony do skóry wrażliwej lub bardzo suchej. Jego głównym składnikiem aktywnym jest wyciąg z pokrzywy, który odświeża, balansuje i przywraca optymalny poziom pH skóry. 
Tonizowanie jest jednym z głównych elementów zrównoważonej pielęgnacji skóry twarzy i powinno się o nim pamiętać po oczyszczaniu, a przed każdym zastosowaniem kremu (lub serum). Dzięki temu skóra będzie czysta, prawidłowo przygotowana i zachowa odpowiednią strukturę.


Moja opinia:
Bezalkoholowy tonik marki Rau Cosmetics znajduje się w półmatowej, smukłej, bardzo ładnej butelce o pojemności 200 ml. Podoba mi się to minimalistyczne opakowanie, choć jeśli miałabym się do czego przyczepić, to do srebrnego paska na zakrętce - w trakcie używania produktu, to sreberko miejscami się zdrapało, co nie wygląda estetycznie. 


Tonik jest mocno wodnisty, więc trzeba uważać podczas aplikacji - można go wylać za dużo na płatek. Zapach ma delikatny, całkiem przyjemny.


Tonik używam po każdym myciu twarzy, ale także przed nałożeniem/po zmyciu maseczki na twarz. Tonik ma za zadanie wyrównać pH skóry oraz przygotować ją do dalszych kroków pielęgnacyjnych, tj. umożliwienie wchłaniania się składników aktywnych wgłąb skóry. Tonik to oczywiście robi. Dodatkowo nie uczulił, nie podrażnił, oraz nie spowodował wysypu niedoskonałości. W tej materii działa poprawnie. 


Marka chwali się, że nie używa silikonów, PEGów, generalnie substancji nieprzyjemnych... mimo to, toniku nie można nazwać naturalnym - ma moim zdaniem średni skład. Polysorbate 20 czy propylene glycol są substancjami syntetycznymi, nienaturalnymi - i to na dodatek są zaraz po wodzie, więc ich stężenie jest duże. Zaś ekstraktu z pokrzywy czy kwasu mlekowego jest tu znacznie mniej... a tonik kosztuje aż 64 zł za 200 ml opakowanie, co jak dla mnie jest ceną z kosmosu - znam inne, naprawdę świetne i przede wszystkim naturalne toniki, które są o wiele tańsze. 


Podsumowując, tonik Rau działa poprawne i nie wykazuje żadnych działań niepożądanych. Pomimo tego nie  sięgnę po niego ponownie - jest zdecydowanie za drogi, tym bardziej, jeżeli spojrzymy na skład, który co prawda tragiczny nie jest, a nawet jest dużo lepszy od drogeryjnych toników, ale do produktu naturalnego sporo mu brakuje... 

Produkt otrzymałam na spotkaniu blogerek. Nie miało to wpływu na przedstawioną powyżej opinię.

Pozdrawiam,
Ola

80 komentarzy:

  1. Pierwszy raz widzę ten tonik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię Ci się - jest to stosunkowo nowa marka na polskim rynku.

      Usuń
  2. Niestety moja skóra źle reaguje na toniki i chociaż produkt wydaje się ciekawy, to ja raczej na niego się nie skuszę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja najchętniej sięgam po hydrolaty, są tanie i przyjemnie tonizują, przywracają odpowiednie ph

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w końcu muszę zakupić swój pierwszy hydrolat. Który polecisz dla cery mieszanej?

      Usuń
    2. oczarowy jest fajny, lawendowy godny polecenia:)

      Usuń
  4. Uwielbiam toniki, nie wyobrażam sobie codziennej pielęgnacji bez toniku. Świetna recenzja, dobrze wiedzieć, że produkt nie jest wart swojej ceny aby nie kupić kota w worku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie bez sensu jest inwestować w niego aż 64 zł, skoro są tańsze i równie dobre toniki - nawet z grupy toników organicznych są tańsze:)

      Usuń
  5. Szkoda, że tych dobroci jest mało w składzie, cena dość wysoka za to ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No gdyby tak zmienić te świetne ekstrakty z polysorbate 20 i glikolem miejscami, to byłoby świetnie :) a tak to tych ekstraktów musi być znacznie mniej niż chemii :(

      Usuń
  6. Nie znam go, ale za taką cenę to się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam tego produktu a nawet firmy ale nie zachęciła mnie wcale jego cena ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się ;) Sama najchętniej nie wydawałabym na kosmetyki więcej niż 50 zł na miesiąc, a tu tonik za ponad 60 zł;)

      Usuń
  8. Wygląda na ciekawy produkt, ale faktycznie cena jest zdecydowanie zbyt wysoka. Ostatnio np zakochałam się w toniku hibiskusowym. Cena idealna, naturalny skład i z pewnością do niego wrócę.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam go i bardzo lubię! Cena 3 razy mniejsza, a skład naturalny :)

      Usuń
  9. Nie znałam go wcześniej, ale cena nie zachęca do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, sama bym go w tej cenie nie kupiła;)

      Usuń
  10. W sumie opakowanie ma ładne, ale co z tego jak ma taki skład :/ Wolę sięgać zdecydowanie po hydrolaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby fajne ekstrakty, ale co z tego, jak po chemii...

      Usuń
  11. Nie zapłaciłabym 64 zł za tonik który tylko udaje naturalny

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja aż tak nie zwracam uwagę na skład przypuszczam że bez obaw bym go używała. Natomiast tak jak piszesz, w tej cenie lub taniej można kupić coś lepszego z bardziej przyjaznym składałem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci szczerze, że nawet jeżeli ten tonik byłby w 100% naturalny, to i tak jego cena byłaby dla mnie za wysoka :( więc tym bardziej się tej ceny czepiam:)

      Usuń
  13. Za taką cenę trochę zbyt przeciętnie... :) Marki zupełnie nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ta wysoka cena jest największym minusem;)

      Usuń
  14. Chyba się nie skuszę.
    Mam toników sporo, a ten nie jest jakimś super-hitem.
    Działa jak widać poprawnie, ale nie ponad to.
    Miłego dnia!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działanie ma ok, ale skład mógłby być 100% naturalny i cena niższa;)

      Usuń
  15. Opakowanie ma bardzo minimalistyczne i nie wiem czemu, ale trochę kojarzy mi się ze zmywaczem do paznokci ;) Szkoda, że tak przeciętnie działa, bo za tą cenę spodziewałabym się czegoś lepszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... no może trochę ;) Choć jak dla mnie wygląda ono bardzo elegancko;)

      Usuń
  16. Rzeczywiście skład nie jest zbyt naturalny,a cena tego toniku jest naprawdę spora. Ja raczej się a niego nie skuszę, tym bardziej, że jego działanie jest tylko poprawne - po takim produkcie oczekuje się czegoś więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, skoro się tyle płaci, to i wymagania są większe:) Choć jak dla mnie nie ma sensu inwestować w drogie toniki, już wolałabym w nawilżanie ;)

      Usuń
  17. Za taką cenę to spodziewałabym się rzeczywiście czegoś lepszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano, w końcu 64 zł to niemałe pieniądze.

      Usuń
  18. Nie miałam nic od nich, ale widzę, że nie straciłam za wiele :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie straciłaś "milionów monet" :P

      Usuń
  19. Nie spotkałam się z tą marką...ale widzę, że niewiele straciłam:)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znam tego toniku (marki) ale u mnie tonizacja to podstawa, jestem uzależniona od tonikow ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak za taki skład, to cena z kosmosu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie miałam okazji poznać marki. Cena za tonik trochę wysoka :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie słyszałam nigdy o tym toniku, a cena na prawdę wysoka :) Polecam Ci wypróbować toniki Ziaji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziaja ma kiepskie składy - już ten tonik od Rau ma milion razy lepszy ;)

      Usuń
  24. Pierwszy raz spotkałam się z tym tonikiem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Pomimo działania cena zaporowa :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No sporawa, zważywszy na fakt, że tonik ma wyłącznie przywracać prawidłowe pH i nie szkodzić ;)

      Usuń
  26. Zupełnie nie znam tej firmy, ale cena naprawdę wysoka :D

    OdpowiedzUsuń
  27. O matulu! Jaka cena. Cóż, moim zdaniem sporo jak na tonik :D I ja raczej bym tyle na taki kosmetyk nie wydała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, ale skoro go dostałam, to z ciekawością go używałam;)

      Usuń
  28. Szkoda, że skład Cię nie satysfakcjonuje. Ja miałam jeden produkt rau i działanie było Ok, ale zapach niezbyt mi pasował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiepski zapach może skutecznie zniechęcić do kosmetyku :/

      Usuń
  29. a więc w sumie fajny ale bez szału

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby był tylko tańszy... no i miał te ekstrakty przed, a nie po syntetycznych składnikach ;)

      Usuń
  30. Cena zdecydowanie do niskich nie należy, więc i oczekiwania są wyższe. Szkoda, że był zaledwie poprawny. Raczej odpuszczę sobie zakup tej sztuki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej cenie oczekuje się czegoś ekstra, a ten robił jest zaledwie poprawny. No i skład mógłby być bardziej naturalny :)

      Usuń
  31. Nie lubie się toników, a jak miałabym wydać na tonik tyle a zwłaszcza taki, które działanie ma średnie to ja podziękuję od razu. A jakby miał się w ogóle nie sprawdzić to chyba byłabym zła sama na siebie.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na IG dziewczyny ze spotkania bloggerek padły, że u nich ten robił się sprawdził, więc większą szansa, że byłabyś z niego zadowolona. Ale cena tak czy siak jest zdecydowanie za wysoka...

      Usuń
  32. Za taką cenę taki skład :( Nie podoba mi się niestety, choć plus za brak alkoholu w składzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mi właśnie też - jeszcze bym tą cenę zrozumiała za 100% naturalny skład, choć nadal byłby to dla mnie drogi tonik :)

      Usuń
  33. Ja ostatnio wolę wody kwiatowe. A tutaj cena widzę, że powala!

    OdpowiedzUsuń
  34. Marka zupełnie mi obca ale cena za wysoka ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena jest największym minusem tego produktu :(

      Usuń