wtorek, 9 lutego 2016

Kulinarnie: Smaczne, pożywne śniadanie!

Hejo! :)
Właśnie odpoczywam podczas ferii zimowych. Co prawda w poniedziałek jeszcze czeka mnie poprawka, ale jestem dobrej myśli.



Wspominałam na początku stycznia, że chciałabym rozszerzyć tematykę na blogu i chciałabym dzisiaj sprzedać Wam przepis na według mnie pyszne, zdrowe śniadanko. Aby je upichcić, potrzebujemy:
  • 2 jajka
  • ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek bądź masło (kto co woli)
  • marchewka
  • sól i pieprz
Początkowo ciachamy czosnek na malutkie kawałki, a następnie podsmażamy na patelni.



W  tym samym czasie ubijamy dwa jajka, dodajemy szczyptę soli i pieprzu i, jak kto woli, coś jeszcze, a następnie wlewamy na patelnię. Smażymy z obu stron.




Podczas smażenia omletu, rozcieramy na tarce marchewkę. Mi jedna średniej wielkości marchewka starcza na  dwa omlety.  ;)



Kiedy już omlet jest praktycznie gotowy, rzucamy na wierzch marchewkę, składamy omlet na pół i nakładamy na talerz. I tak oto prezentuje się gotowy omlet:


Często robię sobie takie śniadanka w weekendy, zważywszy na fakt, że jest pożywne, nie zajmuje dużo czasu jego przygotowanie (góra 10 minut), oraz fakt, że mam jajeczka prosto od kurek.  Omlet jest banalny w wykonaniu, ale pyszny! 
Już wiesz, co jutro zrobisz na śniadanie? :)


Pozdrawiam serdecznie! :*


50 komentarzy:

  1. Uwielbiam jajecznicę i jajka, ale omletu z marchewką jeszcze nie jadłam :D Wypróbuję jutro rano jak będę miała siłę, a jak nie to wieczorem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchewka i dobrze smakuje i ma dobry wpływ na organizm, więc warto! :D

      Usuń
  2. mmm lubie takie sniadanka :)
    sprobowalabym czegos podobnego na slodko, chyba sprobuje w weekend! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jajkami inne niż sklepowe nie pogardziłabym...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pycha :) Ja uwielbiam dodawać szpinak, czerwoną cebulę oraz pomidorki koktajlowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jadłam raz z cukinią i fetą... pycha! :) Ze szpinakiem, cebulą i pomidorkami na pewno równie smacznie ;)

      Usuń
  5. Przepis dobry jedynie olej kokosowy by u mnie wylądował przy przygotowywaniu tego posiłku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jajka w każdej postaci to idealny wybór na śniadanie. Zapewniają energię na długi czas. Takiego omletu z dodatkiem marchewki jeszcze nie próbowałam, ale zawsze musi być ten pierwszy raz więc chętnie skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego wszelkie omlety czy jajecznice robię sobie na śniadanie ;)

      Usuń
  7. Baaardzo dawno nie jadłam omleta choć go lubię. Nie wiem jednak nigdy z czym go przyrządzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jeszcze jeden przepis, tyle tylko, że nigdy nie wyszedł mi piękny omlecik, zawsze się rozwalał, to może się jeszcze pouczę przewracać i dodam i tamten przepis :D

      Usuń
  8. Lubię takie szybkie i pożywne śniadanka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A potem masz energię na spędzanie miło czasu z Jagódką! Chociaż podejrzewam, że mała samą sobą Ci tą energię daje :D

      Usuń
  9. Ale świetnie to wygląda :) mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Same pyszności :)
    zrobiłam się głodna...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe jak to smakuje, chętnie wypróbuję twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z czosnkiem i marchewką jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo zawiera wiele cennych witamin :(

      Usuń
  14. lubię omlety i często je smażę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pycha! zazdroszczę ferii, moje się już dawno skończyły ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje mogłyby być dłuższe, jakbym od razu wszystko zdała, a tak muszę jutro jechać bo poprawka czeka ;/

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Dzisiaj nic :D Korzystam z tego, że jestem w domu :D Poza tym planuję dzisiaj zacząć się uczyć do poniedziałkowej poprawki :D

      Usuń
  17. Mniam aż mam ochotę na omlet :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dawno nie jadłam omletu. U mnie ostatnio gości na śniadanie koktajl, ale czasami lubię sobie zrobić taką jakby jajecznicę z kurczakiem, pomidorem, papryką i ziołami :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pysznie to wygląda,już sobie zapisuję wszystko i sama zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię jajka i wszystkie potrawy, które na nich bazują, więc ten omlet też by mi posmakował :D

    OdpowiedzUsuń