środa, 16 września 2015

Kosmetycznie: Szampon z pokrzywą od Yves Rocher, czyli moje pierwsze rozczarowanie tą marką.


Witajcie kochani w najprawdopodobniej ostatnią piękną środę :-). Upały mi przeszkadzały, ale raptowne ochłodzenie nie było tym, o czym marzyłam. Czy chociaż raz nie może być z tą pogodą idealnie? Tak z 20 stopni i jeden dzień w tygodniu deszcz? Bo susza w Podlaskiem straszna była - miałam problem z karmieniem królików, musiałam podlewać trawę, żeby potem one miały co chrupać. :)

Dzisiaj chciałabym opowiedzieć Wam o moim pierwszym zawodzie w stosunku do marki Yves Rocher. Jest to mój pierwszy szampon od nich (i nieostatni, gdyż mam jeszcze jeden w swoich zapasach) i jak na razie pierwszy aż tak źle działający na moje włosy. Dlaczego? O tym już za chwilę...


Szampon oczyszczający z wyciągiem z pokrzywy, 300 ml. 
Do włosów przetłuszczających się.
Twoje włosy szybko przetłuszczają się? Zapewnij im właściwą pielęgnacje dzięki właściwościom oczyszczającym pokrzywy z ekologicznych upraw. Efekt: Twoje włosy będą zdrowe, lekkie i błyszczące. Stosowanie: na mokre włosy. Obficie spłukać. - Informuje nas naklejka z tyłu opakowania.


Zacznijmy od  kwestii wizualnej. Szampon jest sprzedawany w prostej, aczkolwiek pięknej butelce. Jest ona koloru zielonego, ale pół transparentnego, przez co możemy kontrolować ilość kosmetyku. Zamykany na klik, co jest wygodne w korzystaniu (chociaż w tym przypadku ciężko się go otwiera, szczególnie jak ma się mokre ręce...) Prosta, estetyczna forma graficzna zachęca do zakupu. Poza tym cena 11,90 zł (ja kupiłam na promocji bodajże za 9,90) za 300 ml, co jest ceną adekwatną do ilości. Także zakupiłam ten szampon, tym bardziej, że moje włosy mają tendencje do przetłuszczania się, a od tego roku postanowiłam myć je co drugi dzień, co też wyszło im na dobrze. :)


Co do samego szamponu - dużym plusem jest niewątpliwie brak SLS bądź SLES - zamiast tego jest lżejsza forma - ALS. Kolor szamponu jest przezroczysty, pachnie naturalnie, dość intensywnie pokrzywą - osoby, które nie lubią tego zapachu, nie będą zachwycone. Zapach utrzymuje się również po spłukaniu, na szczęście niedługi czas. 
Co do samego działania - szampon faktycznie oczyszcza włosy, jak mówi to jego nazwa. Nasze kłaki nie przetłuszczają się po nim szybko, zatem włosy można myć spokojnie co 2 dni. Producent w sumie ostrzega nas o tym, żeby nie stosować jego więcej niż 3 razy w tygodniu, bo to nie jest szampon do codziennego stosowania. Dlaczego więc, mimo tych plusów, nie polubiłam się z nim? Otóż dlatego, że szampon strasznie wysuszył mi włosy! Już po pierwszym stosowaniu zauważyłam, że z włosami jest coś nie tak, mimo tego, że po myciu nakładam odżywkę. A kiedy raz zaryzykowałam i nie użyłam odżywki, nie dość, że włosów nie dało się rozczesać (strasznie plącze je szampon), to były takie bez życia. Miałam kilka razy tak, że wypadało mi dużo włosów -  powodem był stres i anemia, którą pokonałam tą zimą. A po umyciu włosów tym szamponem, wypadała mi podobna ilość włosów jak przy niedokrwistości. No i to swędzenie skóry głowy - po szamponach z SLS nigdy tak nie miałam! Po zmianie szamponu po trzech tygodniach stosowania tego z YR, problem zniknął, więc łatwo było znaleźć głównego winowajce. :( 
Na zdjęciu widać, że zostało zużyte jakieś 1/3 butelki. Ja zużyłam jakieś 1/6, pozostałe domownicy. Po trzech tygodniach stosowania szamponu, przestałam jego używać. Jak widać, moja rodzina też nie jest chętna do mycia włosów nim, bo szampon w łazience stoi od lipca, a jest niewielkie jego zużycie. :P 

Skład:

Plusy:
  • dobry stosunek ceny do ilości,
  • ładne, estetyczne opakowanie,
  • brak SLS,
  • oczyszcza i sprawia, że włosy mniej się przetłuszczają,
  • wydajny,
Minusy:

  • wysusza włosy,
  • powoduje swędzenie skóry głowy,
  • po jego użyciu wypada duża ilość włosów,
  • plącze włosy
Podsumowując - jeżeli kosztem czystych i mniej przetłuszczających się włosów, mają być włosy suche i wypadające, to już wolę być zmuszona myć włosy codziennie. Miałam duże oczekiwania co do tego szamponu, ale niestety się zawiodłam. :( Pozostaje tylko wykorzystanie go do mycia pędzli.

2/5


A Wy miałyście ten albo inny szampon od YR? Jak u Was się sprawdził? :)

63 komentarze:

  1. Nie mam włosów przetłuszczających toteż pokrzywowy szampon zawsze omijałam szerokim łukiem... Niestety jest wiele lepszych szamponów. YR ma dobrych marketingowców i opakowania przez co udaje im się bajka o "naturalnych" składach. Może to sama pokrzywa tak zadziałała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie wiem, co to spowodowało. Bo jak dla mnie działanie tego szamponu jest za mocne. Albo właśnie ma oczyszczać i sprawiać, że mniej się przetłuszczają właśnie przez wysuszenie włosów i skóry głowy... :(

      Usuń
  2. Szkoda że okazał się bublem :/ szamponu nie miałam ale mam olejek odbudowujący do włosów i jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o nim, możliwe, że kiedyś zakupie. Ja z pielęgnacji włosów miałam i używałam płukanki octowej - jest świetna :)).

      Usuń
  3. Ale bubel :/ chyba nikt nie chce aby szampon wysuszal wlosy... juz wiem, ze sie na niego nie skusze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po umyciu i nałożeniu odżywki były wysuszone... co prawda mniej wysuszone, niż bez odżywki, ale mimo wszystko nieprzyjemne w dotyku. Przez szybkie zaprzestanie mycia nim głowy, włosy szybko wróciły do normy i całe szczęście :)).

      Usuń
  4. Miałam szampony YR, ale to było już dawno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam nigdy od nich szamponu, szkoda, że się nie sprawdził i wysusza włosy :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj będę go omijała z daleka.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja rzadko zaglądam do YR, więc pewnie nawet nie wpadł by mi w ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo to szampon już nie dla mnie:(

    OdpowiedzUsuń
  9. ja nie miałam kosmetyków z tej firmy - będę omijać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie firma jest całkiem ciekawa, mam trochę produktów i sobie chwalę, ale ten szampon mnie rozczarował zupełnie. :( Podobała mi się ich płukanka do włosów, planuję zakupić i myślałam, że szampon też będzie tak samo zadowalający, ale niestety. :( Był najwidoczniej za mocny w działaniu, skoro aż przesuszył. :(

      Usuń
  10. Aajj, pewie bym miała siano po jego stosowaniu od połowy ;/ nie dla mnie, bo szybko moje włosy mogą stracić nawilżenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje już po pierwszym myciu nie były takie, co zawsze, mimo użycia odżywki... a pamiętam te czasy, kiedy sama miałam wielkie siano na głowie i teraz staram się do tego nie dopuścić :/

      Usuń
  11. No mi też szampony YR nie pasują... Jedynie płukankę malinową lubię..,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ją bardzo lubię. Za ten zapach, zamykanie łusek włosa... ;)

      Usuń
  12. brrrr jak powoduje swędzenie skalpu to odpada

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi bardzo podoba sie zapach tefo szamponu. Bardzo mi platal włosy, więc zużyl fo mój mąż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach intensywny, fajnie, jeśli ktoś go lubi. O ile zapach dam radę zmieść, to działanie niestety jest okropne. :(

      Usuń
  14. Ja go nie używałam i go nie znam, ale moja mama go lubi o dziwo :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałam ten szampon i też swędziła mnie po nim głowa... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, czyli jak widać nie jestem jedyna...

      Usuń
  16. Ja ogólnie nie przepadam za szamponami Yves Rocher. Akurat tej wersji nie miałam i zdecydowanie będę unikać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. mnie zapach drażnił tego produktu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach jeszcze zniosę, stanu moich włosów po umyciu już nie. :(

      Usuń
  18. ojjj dobrze wiedziec bo mi i bez tego włosy tragicznie wypadają a dodatkowo są dosyć wysuszone . Szampon ten odpada !!Omijać go będę szerokim łukiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na wypadanie jakieś suplementy kup sobie:)

      Usuń
  19. Szkoda, że się nie sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie miałam tego szamponu ale jestem zdziwiona twoją opinią bo zwykle mają dobre kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój pierwszy bubel od nich. Cóż... nikt nie jest idealny ;))

      Usuń
  21. u mnie szampony z pokrzywą w ogóle się nie spisują

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety mam problem z przetłuszczaniem, ale skoro po używaniu produktu, który miał pomóc, kondycja moich włosów uległaby pogorszeniu, to zdecydowanie nie jest to fajne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę myć codziennie, niż mieć problemy z suchością i swędzeniem głowy ;/

      Usuń
  23. Wielka szkoda, że się nie spisał ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pocieszające jest to, że jak na Yves Rocher, szampon ma przyzwoitą, powiedziałabym wręcz drogeryjną cenę. ;) No ale już trudno, pędzle też trzeba czymś myć. ;)

      Usuń
  24. Mam szampon z YS wersję przeciwłpieżową i nie podrażnia mojej wrażliwej skóry głowy, dobrze myje, ale mam wrażenie, że wzmaga przetłuszczanie włosów, tej wersji nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie miałam szamponu z YR, ale wcześniej bardzo na nie "chorowałam" :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja kiedyś miałam wygładzający i był całkiem w porządku

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie stosowałam za bardzo kosmetyków tej firmy, szkoda, że wysusza.

    OdpowiedzUsuń
  28. Swędzenie - o nie to nie dla mnie. Będę go omijać :)
    Szkoda...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Musze sobie w koncu zrobic zamowienie na kosmetyki tej firmy :-)

    Tak z innej beczki, mam prawie identyczny obraz jak ten ktory masz w tytule bloga ! Przepiekny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś będąc w sklepie z rzeczami do domu mi się spodobał i zakupiłam :)
      Ja kupuję stacjonarnie, chociaż chyba korzystniej jest internetowo... ale na razie nie potrzebuję od nich kosmetyków za bardzo, więc sobie odpuszczę :)

      Usuń
  30. Oj myslaam ze Bedzie lepszy :)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;))

    OdpowiedzUsuń
  31. Skoro wysusza włosy to zdecydowanie nie dla mnie ;/

    OdpowiedzUsuń
  32. nie przepadam za ich szamponami - mocno plączą i wysuszają włosy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była moja pierwsza butelka od nich, a mam jeszcze jedną w swoich zbiorach i niespecjalnie chce mi się ją zaczynać...

      Usuń
  33. Szkoda, że się nie sprawdził ;c

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam z serii regenerujacej szampon i jest to jeden z moich ulubieńców :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Szkoda że się nie sprawdził, wszystkie szampony pokrzywowe, które miałam były genialne - na ten też się czaiłam bo uwielbiam działanie i zapach ziołowych myjadeł.

    Znalazłam kolejną Podlasiankę! :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, miło mi to słyszeć :))) Ja w sumie teraz na emigracji jestem, to tu, to tam :)

      Usuń
    2. A jesteś z Białegostoku czy okolic? :)

      Usuń
    3. Z okolic, ale do Białegostoku mam 30 minut :))

      Usuń
    4. Białystok :) ważne że Podlasie :) mało znalazłam osób z naszego województwa.

      Usuń
    5. A Ty z kolei jesteś pierwsza, jaką ja spotkałam w blogosferze ;)

      Usuń
  36. O tym szamponie albo mówi się źle, albo w samych superlatywach. Spotkałam się z kilkoma recenzjami tego produktu i wszystkie były skrajne. :) Jakoś nie kusi mnie do przetestowania na sobie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Szkoda, że się nie sprawdził i że ma takie minusy. ;/

    OdpowiedzUsuń
  38. Szkoda, że się nie sprawdził, ja ostatnio kupiłam szampon YR do włosów kręconych i mam nadzieję, że u mnie się sprawdzi. :-) wczoraj użyłam go po raz pierwszy i myślę, że polubimy się. :-)

    OdpowiedzUsuń